Thursday 12 October 2017

My Bedrifts Ga Me Aksjeopsjoner


Hva skal jeg gjøre med mine aksjeopsjoner Oppdatert 13. oktober 2016 Aksjeopsjoner er en stor fordel som tilbys av mange selskaper. Aksjeopsjoner tillater deg å kjøpe aksjer til en redusert pris. Du må holde på lageret i en viss tidsperiode før du kan selge aksjen. Selskapet tillater arbeidstakeren å dra nytte av selskapets vekst når de tilbyr opsjoner. Start ups vil ofte tilby dette alternativet med lavere startlønn, men større selskaper kan også tilby opsjoner. Når skal jeg kjøpe aksjeopsjoner Hvis du har fått muligheten til å kjøpe aksjeopsjoner, vil du kanskje dra nytte av dem hvis du for øyeblikket har råd til å gjøre det. Du bør ikke gå inn i gjeld for å kjøpe aksjeopsjoner. Det er viktig at du veier risikoen for disse aksjene mot det du har råd til å tape. Du bør også bare kjøpe aksjeopsjoner hvis du er sikker på at selskapet skal fortsette å vokse og profitt. Du bør også se på vilkårene for aksjeopsjonene og hvor lang tid det tar deg å bli interessert i aksjene. Hvis du planlegger å forlate selskapet snart, vil du kanskje ikke kjøpe aksjene. Når du kjøper aksjene, bør du også planlegge for skatteimplikasjoner, noen aksjeopsjoner blir gitt som skattefrie, og du betaler bare en kapitalgevinstskatt når du selger dem. Andre er rapportert som skattepliktig inntekt. Når skal jeg ikke dra nytte av aksjeopsjonene Til tider kan den tilbudte prisen ikke være dypt diskontert nok til å være gunstig. Hvis rabatten ikke er veldig dyp, eller hvis den nåværende markedsprisen har gått under det beløpet de tilbyr alternativer for, så er det ikke en god avtale. Du vil miste penger når du bestemmer deg for å selge aksjene. Hvis du ikke har råd til aksjeopsjoner, bør du ikke kjøpe dem. Dette betyr at du ikke går inn i gjeld eller ender med å kjøpe en måneds verdi på utgifter på et kredittkort for å ha råd til alternativene. Hva gjør jeg med mine aksjeopsjoner når jeg har dem Hvis du kjøper aksjeopsjoner, bør du sette en veiledning om når du vil selge aksjene. Du vil kanskje beholde en viss andel av aksjene dine, men det er viktig å diversifisere dine investeringer og besparelser, så du må selge noen av aksjene dine. Du kan angi et dollarstall for å indikere når det er på tide å selge aksjene dine, og så selge prosentandelen du har satt. I tillegg kan det være lurt å sette inn et annet beløpstall når du selger en annen prosentandel. Du kan ha ganger når aksjene faller i verdi, ikke panikk og selg dem. Du bør ri ut lavene i aksjene. Den største faren ved å utnytte aksjeopsjoner er å ha for mye av pengene dine bundet opp i en enkelt aksje. Sørg for å diversifisere så snart du kan. Kan jeg bruke aksjeopsjoner for pensjonssparing Det er mulig å bruke aksjeopsjonene dine for pensjonssparing, men de vil ikke bli beskyttet mot skatt slik at investeringene i en 401 (k) eller IRA ville være. En vei rundt det er å investere pengene du får fra å selge den eller fra utbytte i en IRA-konto. Når du eier aksjer, får du utbytte på aksjene. Du bør bestemme hva du vil gjøre med disse pengene nå. Du kan virkelig forbedre pensjonssparingen ved å sette utbytte direkte inn i en IRA eller en annen sparekonto som er øremerket for pensjonering. Det kan være frustrerende å innse at aksjene du har holdt på som sikkerhet har falt i verdi. Hvis du er seriøs om å komme inn på markedet, bør du snakke med en finansiell planlegger. og diskutere hvordan aksjeopsjoner passer inn i din overordnede økonomiske plan. Hvis du virkelig vil bygge rikdom. du må nøye følge et budsjett, planlegge for pensjon og investere klokt. Mitt firma ga meg opsjoner. Hva er de Q: Jeg har nettopp tatt en jobb med et selskap som inkluderer aksjeopsjoner som en del av fordelepakken. Jeg vet at dette ikke er det samme som å få aksjen selv, men kan du forklare hvordan aksjeopsjoner fungerer, og når jeg kan forvente å tjene penger på dem. A: Aksjeopsjoner begynte å bli populære i slutten av 1980-tallet og eksploderte med dot-com boom på 1990-tallet. Selv om opsjoner fortsatt er knyttet til den høyteknologiske verden, tilbyr alle slags bransjer dem til ansatte. Bedrifter ser alternativer som et verktøy for å motivere og belønne arbeidstakere. Med dem har arbeidstakere et sterkt incitament til å jobbe mot lønnsomheten til arbeidsgiverne. I utgangspunktet gir aksjeopsjoner deg rett til å kjøpe dine arbeidsgivere til en fast pris når aksjen handles til en høyere pris på markedet. Den faste prisen, kalt tilskuddsprisen, er sannsynligvis hva selskapets aksje handlede på på din første arbeidsdag. Så, la oss si at firmaet ga deg 100 opsjoner til tildelingsprisen på 20 per aksje. Anta at aksjen handles til 60 per aksje fem år fra nå, og du velger å utøve opsjonene dine. Du vil kjøpe 2.000 verdipapir aksjer, aksje som faktisk er verdt 6000 på markedet. Du kan holde aksjen eller vende rundt og selge den, pocketing 4.000 forskjellen. Dette eksemplet er forenklet, og du bør se nærmere på detaljene i firmaets plan. Vær oppmerksom på vestdatoen, som er den tidligste datoen du kan trene på. En opptjeningsplan vil forskyve prosentandelen av alternativene du kan utøve gjennom årene fram til utløpsdato, vanligvis 10 år etter at opsjonene først ble innvilget. Hva skjer hvis firmaet tilbyr deg 20 tildelingspris, og om fem år faller aksjen til 5. Alternativene sies å være under vann. Tydeligvis er det ikke noe poeng i å utøve dem til aksjekursen overgår tilskuddsprisen. For tiden er alternativene verdiløse. Noen ganger kan et selskap gjengi alternativer for å beholde ulykkelige ansatte, men det er ingen garanti for det. Av den grunn, og fordi avhengig av resultatene av en enkelt aksje er risikabelt, er det best å tenke på alternativene dine som en type bonus i stedet for en kjernebestanddel av lønnen din. Du bør fortsatt bidra til 401 (k), og utvikle en diversifisert investeringsportefølje med alternativene dine som bare utgjør en del av bedriftene dine. Jean Chatzkys bunnlinje: Denne uken: Er du helt forsikret Huseierepolitikken dekker mange ting, for eksempel hjemmet ditt, personlige eiendeler og ansvar (for eksempel hvis noen faller på trappene i hjemmet ditt). Men det kan ikke dekke kostnadene ved din giftering eller din forlovelsesring. Faktisk forsikrer den typiske villaeierepolitikken bare slike smykker for opptil 1000 i tilfelle av tyveri eller tap. Hvis du ikke er dekket, vil du øke din forsikring eller kjøpe en rytter for å sikre at verdisaker er beskyttet. Her er noen andre high-end elementer som kan trenge ekstra forsikring: Datamaskiner Kunstverkskameraer Pels Antikviteter Jean Chatzky er finansredaktør for Today, redaktør på store på Money magazine og forfatteren av Talking Money: Alt du trenger å vite om Din økonomi og din fremtid. Copyright 2004. For mer informasjon, gå til hennes nettside,.Ask Ekspert: Min arbeidsgiver har tilbudt meg opsjoner på aksjer - Hva skal jeg gjøre hver uke, svarer en av våre eksperteksperter et leserspørsmål i InvestingAnswers QampA-kolonnen. Det er en del av vårt oppdrag å hjelpe forbrukerne til å bygge og beskytte deres rikdom gjennom utdanning. Hvis du liker oss å svare på et av spørsmålene dine, send oss ​​en e-post til redaktørinvestinganswers og ta med Investing QampA i emnelinjen. (Merk: Vi svarer ikke på forespørsler om aksjeplukk.) Hvis du jobber for et børsnotert selskap (eller et privat selskap som eventuelt kan bli offentlig), kan du være berettiget til aksjeopsjoner. Likevel er mange ansatte - inkludert leseren vår som sendte i denne ukens spørsmål - ikke sikker på hvordan de skal håndtere dem. Spørsmål: Ive har nylig blitt ansatt av et selskap som tilbyr aksjeopsjoner - noe jeg har null erfaring med. Hva må jeg vite før jeg bestemmer meg for det beste stedet å gjøre - Beth i Gonzales, Texas Investeringssvaret: Vel, det er en god gest som firmaet har gjort til sine ansatte. Med litt flaks kan dette opsjonsoppdraget gi deg en ryddig meieri for deg. Mye av det avhenger av hvordan bedriften din vokser i de kommende årene (og hvordan aksjeprisen utfører), selv om din mulighet til å tjene penger på disse aksjeopsjonene også i stor grad vil gjelde på det bredere aksjemarkedet. Hvis markedet stiger i de kommende årene, er det en god sjanse, du vil gjøre det bra med disse alternativene. Men et fallende marked, som det var tidlig på 2000-tallet og igjen i slutten av 2000-tallet, kan gjøre det vanskelig for deg å tjene penger. Men kom foran oss selv. La oss først se på hvordan disse fungerer og hvilke skritt du må ta. I tillegg til tradisjonelle former for kompensasjon, kan et selskap gi en ekstra fordel til ansatte gjennom tildeling av aksjer eller aksjeopsjoner. Begrenset aksje er en faktisk gave av aksjer som du kan sakte kontanter inn i hvert passerende arbeidsår. Disse utløper aldri, og når de er opptjente - noe som betyr at de angitte tidsrammer er oppfylt for at du kan eie dem - kan du øyeblikkelig gjøre dem til kontanter eller overføre dem til din egen meglerkonto. Men i ditt tilfelle, Beth, snakker vi om aksjeopsjoner. De arent ganske like sjenerøs. Heres hvordan aksjeopsjoner er definert i InvestingAnswers Financial Dictionary: Medarbeidsopsjoner (ESOer) er anropsalternativer på en selskaps felles aksje tildelt en valgt gruppe av sine ansatte. Visse begrensninger på opsjonen gir et økonomisk incitament for ansatte til å tilpasse sine mål med selskapets aksjonærer. (Klikk her for å se den komplette definisjonen, inkludert hvordan det fungerer og hvorfor det betyr noe.) Opsjoner utstedes (vanligvis i trinn på 100, 1.000, 5.000, etc.) til samme pris som selskapets aksje for tiden handler. Vi antar at du har fått 3000 aksjeopsjoner (med tre års opptjeningstid) og arbeidsgivernes aksjehandel på 10. Etter det første året vil en tredjedel av disse opsjonene (eller 1000 aksjer) ha vested, noe som betyr at du har rett til å kjøpe så mange aksjer til aksjene som handles når de ble utstedt. Hvis aksjen har steget til 20, betyr 10-aksjesøkningen at du er i stand til å fange en 10.000 fortjeneste (1.000 aksjer i aksjer x 10 prisøkning). I teorien vil du bli bedt om å komme opp med 10.000 til å kjøpe 1000 aksjer (til den tidligere 10 prisen) og vil da eie 20.000 aksjer. I virkeligheten vil de fleste arbeidsgivere (eller lageroverføringstjenesten de bruker) fremre pengene. gjør dette til en kontantløs øvelse. Samme matte gjelder for andre og tredje år, slik at du kan fange forskjellen mellom den opprinnelige 10 aksjekursen og dagens aksjekurs for hver av de neste blokkene med 1.000 aksjer. Merk at i de fleste tilfeller vil eventuelle uvestede alternativer ikke ha noen verdi hvis du forlater selskapet. Fangst som kommer med aksjeopsjoner Men heres fangsten. Aksjeopsjoner har en endelig holdbarhet og vil etter hvert utgå verdiløs. Så du trenger å vite om disse utløpsdatoene og sørg for å konvertere alternativer til faktiske aksjer før de utløper. Din arbeidsgiver vil ikke spore dette, så det er opp til deg. Mange ansatte velger å konvertere opsjoner til aksjer så snart de er kvalifisert for å unngå risikoen for å glemme å handle i tide. Når du har gjort det, er det ikke nødvendig å foreta ytterligere umiddelbar handling. Hvis du tror at arbeidsgiveren har en god fremtid, er det ingen grunn til å selge aksjen på den tiden. Konvertering av opsjoner på lager kan ha visse skattemessige konsekvenser for deg. Hvert tilfelle er annerledes, og det er lurt å snakke med regnskapsføreren for å finne ut hvordan du kan håndtere skattene. I noen tilfeller velger ansatte å vente kort tid inn i året etter om det gir mening for skatteplanleggingsformål. Også, snakk med din human resources avdeling for å samle alle fakta knyttet til din arbeidsgiver stock options program. Ingen tvil er for verdslig. Til slutt kan det være lurt å ikke diskutere for mange detaljer med medarbeiderne. De har kanskje ikke fått samme sjenerøse opsjonstildeling. og de vil sannsynligvis føle seg sjalu at du har blitt så godt belønnet. Det er uklokt å følge obsessivt selskapets aksjekurs, og måle potensielle gevinster (eller tap) på daglig basis. Jeg gjorde den feilen på slutten av 1990-tallet da arbeidsgiverens aksjekurs økte i verdi. Disse alternativene hadde ennå ikke funnet seg, men verdien på et tidspunkt overgikk 200.000, og jeg husker å gå ned på gateplanleggingen om hvordan jeg skulle bruke alle pengene. Selvfølgelig endte dot-com-bommen raskt, og min papirfortjeneste forsvant i luften. For å omskrive det gamle ordtaket, må du ikke telle alternativene dine før de er etablert. InvestingAnswers er den eneste økonomiske referanseguideen du noensinne trenger. Våre dybdeverktøy gir millioner av mennesker over hele verden svært detaljert og grundig forklart svar på deres viktigste økonomiske spørsmål. Vi tilbyr den mest omfattende og høyeste økonomiske ordboken på planeten, pluss tusenvis av artikler, praktiske kalkulatorer og svar på vanlige økonomiske spørsmål - alle 100 gratis. Hver måned vender mer enn 1 million besøkende i 223 land over hele verden til InvestingAnswers som en pålitelig kilde til verdifull informasjon. Ekspertene Denne delen lar deg kommunisere med eksperter på MyStockOptions. Hvis du etter å ha sett på vårt omfattende innhold og bruker interaktive verktøy, har du fortsatt spørsmål eller søker mer veiledning, enten legg inn dine spørsmål i diskusjonsforumet på myStockOptions (registrering er påkrevet) eller send dem direkte til oss ved å bruke linken på venstre. Vi vil prøve å svare på spørsmålet ditt privat, og vi legger ut utvalgte QampAs anonymt på vår hjemmeside. Fordi mange spørsmål sendes hver uke, kan vi ikke garantere når eller om vi vil svare på spørringen. Du kan også lese dette arkivet av tidligere QampAs som vi har lagt ut på vår hjemmeside. For brukervennlighet er nøkkelbegreper QampAs-dekselet gitt i fet skrift under hvert svar. Mine begrensede aksjeenheter (RSUer) vil vestre snart. Mitt firma forteller meg at for føderale skatter vil det holde aksjer lik 25 av aksjene samlet verdi ved opptjening. Men min marginalskattesats for denne ekstrainntekt er 33, så 25 vil ikke være nok til å betale de skattene jeg skylder. Hvorfor må jeg bruke 25-tallet Kan jeg få mitt firma til å endre satsen for å holde tilbake flere aksjer Jeg mister jobben min for min begrensede lagervesker. Jeg fikk et kontantutbytte, mottatt en 1099-DIV, og betalte dermed føderal inntektsskatt. Jeg har blitt fortalt at jeg vil bli nektet eierskap av aksjene fordi jeg ikke var ansatt hos meg for hele opptjeningsperioden. Skulle jeg ikke ha rett til aksjene fordi jeg mottok utbytte kontant Jeg var ikke autorisert til å utøve noen av aksjene mine til 1. juli. Jeg ble sagt opp to måneder før 1. mai. I henhold til vilkårene i aksjeplanen, kan utøve rettighetene som var tilgjengelig for opsjonen på tidspunktet for slik oppsigelse, bare innen tre måneder fra oppsigelsestidspunktet. Arent aksjeopsjoner rettigheter som er tilgjengelige for meg Min tenkning var at jeg hadde til 1 august for å utøve opsjonene (tre måneder fra min sluttdato). Men selskapet sier at jeg var i stand til å utøve bare opsjoner som hadde vært opptatt av tidspunktet for avslutningen min, og null alternativer hadde vært fastlagt innen 1. mai. Jeg planlegger å forlate jobben min, men jeg vil få timingen riktig slik at min - pengene uvestede aksjeopsjoner vesten før jeg sluttet. De vil vestre på om lag to uker. Hvis jeg gir tre uker varsel som jeg planlegger å forlate, vil aksjeopsjonene fortsatt vesle. Stopp aksjene stopper når jeg gir varsel eller på selve oppsigelsestidspunktet. Mitt firma har tilbudt å bytte undervannsalternativer til markedsprisalternativer. For å unngå å treffe inntekt, vil selskapet vente seks måneder og en dag for å utveksle. Hvis selskapet ikke ventet, hvordan ville jeg bli påvirket? Ville jeg få ordinær inntekt for forskjellen mellom de gamle og nye opsjonsprisene? Mitt firma avsluttet jobben min i slutten av juni, da stillingen ble eliminert. På den tiden hadde jeg om lag 5000 aksjeopsjoner som var fullt opptjent. Ingen informerte meg om noe krav til å handle eller av en ventende handling. Jeg så opp kontoen min i går og fant ut at alle mine berørte opsjoner utløpt i slutten av september, 90 dager etter avslutningen. Var selskapet eller meglerfirmaet pålagt å varsle meg om at de innvilgede alternativene skulle utløpe eller at de utløp jeg vil lage en gave av firmaets aksjer og opsjoner til en veldedighet knyttet til terrorangrepene den 11. september. Jeg har om lag 10.000 aksjer av aksjer fra en NQSO-øvelse i fjor og 12.000 inntjente opsjoner fra samme tilskudd. Oppløsningskursen er 15,50 og dagens markedspris er 65,50. Hvilken skattepåvirkning vil oppstå som følge av å lage denne gaveboken Jeg har 80.000 vesentlige penger i mitt selskap og to Ivy League-undervisning å betale. Undervisningsregningene kommer fem ganger i året, med den første betalingen som skal betales i slutten av september. Jeg ønsker å sette opp et program med mitt firma og megler, der jeg automatisk trener nok alternativer og selger aksjen til å betale hver undervisningsregning som den mottas, ved å bruke nettoinntektene. Kan denne forhåndsdefinerte salgsplanen krenke lovene om insiderhandel og mine selskaps blackout-regler Når jeg utøvde 12.000 NQSO'er, var min inntekt før skatt ca. 80.000 - akkurat nok til mitt renovering av huset. Imidlertid, etter føderale, statlige og Medicare-skatter (jeg har allerede nådd inntektsgrensen for sosial sikkerhet), ble mine inntekter redusert med 40. Så sjekken fra megleren var bare 48 000. Kan jeg trekke statsskatten som ble holdt tilbake fra min NQSO-øvelse Mitt firma har gått gjennom to runder av permitteringer. Heldigvis har jeg fortsatt jobben min og i-pengene-opsjoner. Imidlertid har firmaet mitt foreslått (veldig sterkt) at jeg tar ekstra to uker sommerferie, ubetalt. Jeg har 7.000 opsjoner som skal vestre etter to måneder med ansettelse. Hvordan vil denne ubetalte perioden påvirke min opptjeningsplan? En del av mine faste alternativer er endelig i pengene. Jeg anslår en skattepliktig gevinst på ca 44.000. Jeg har dessuten fortsatt noen få tilskudd til undervannsalternativer, med utøvelseskursen over markedsprisen med ca 10 per aksje (totalt 15.000). Hvis jeg utøver alle mine alternativer, kan jeg kompensere for gevinsten i alternativene med tapene (på undervannsmulighetene) for å få en skattepliktig inntekt på bare 29.000 Jeg vet at hvis jeg har en stor inntekt som treffes gjennom en NQSO-øvelse, kan jeg kanskje må betale estimerte avgifter. Hva med en ISO-øvelse der jeg planlegger å holde aksjen etter trening, vil jeg ha en gevinst på rundt 200.000, noe som nesten sikkert vil utløse AMT. Må jeg betale estimerte skatter på ISOs når AMT jeg skylder er mye større enn min nåværende lønnsholding. Jeg gjorde samme dags utøvelse og salg av incentivopsjoner (ISOs). Jeg mottok en bekreftelse på trening fra firmaet mitt for ca 10.000. Dette beløpet var ikke oppført på W-2 som jeg mottok fra firmaet mitt, selv om jeg gjorde en diskvalifiserende disposisjon. Hvor rapporterer jeg denne gevinsten på min avkastning, og hvordan skal jeg bli beskattet? Jeg gjorde samme dags utøvelse og salg av incentivaksjoner (ISOs). Den 56.000 spredningen mellom utøvelseskursen og salgsprisen er rapportert på min W-2 som lønn. Jeg har også mottatt en Form 1099-B fra megleren, som viser salget fortjener. Skal jeg rapportere transaksjonen for kapitalgevinster, selv om gevinstene er null, og bør jeg bekymre meg om alternativ minimumskatt (AMT) jeg gjorde en kontantløs øvelse med mine NQSOs i fjor. Min arbeidsgiver inkluderte forskjellen mellom markedsprisen og utøvelseskursen på min W-2, som jeg vil rapportere som vanlig inntekt på min avkastning. Jeg mottok også en meglingerklæring (1099-B) som viser verdien av det som ble solgt. Betyr dette at jeg må vise transaksjonen på skjema D i skjema 1040-avkastningen min, eller kan jeg ignorere meglerens erklæring siden det ikke er noen gevinster eller tap for å rapportere jeg utøvde mine incentivopsjoner (ISOs) når spredningen på øvelsen var 10. Jeg så på at aksjen gikk langt oppe - og så ned. Foreløpig er spredningen på 5. I det minste vil jeg tjene penger hvis jeg selger nå, men vil den resulterende skatten på ordinær inntekt være større enn den alternative minimumskatten (AMT) jeg ville betale hvis jeg holdt aksjemarkedet Tidligere i år (tidligere til markedskorreksjonen), innlevere firmaet mitt for en børsnotering. I påvente av dette utøvde jeg et betydelig antall NQSOer når markedsverdien var 2,80 per aksje (min utøvelseskurs var 5 cent per aksje). På den tiden betalte jeg inntektsskatt på spredningen. Vel, IPO ble utsatt, og vi hevder en annen runde privatfinansiering på 1,50 per aksje. Er det noen måte jeg kan få dollarbeløpet av inntektene jeg pådro, redusert for å gjenspeile et lavere spredning basert på nåværende verdi. Dette ville redusere min skattebyrde betydelig. Jeg er 62 år gammel og mottar sosial sikkerhet. Jeg har aksjeopsjoner fra arbeidsgiveren min som ble utstedt før pensjonering. Når jeg utøver mine NQSOer, forstår jeg at en W-2 vil bli utstedt og gevinsten blir beskattet som vanlig inntekt. Likevel viser nettsiden for sosial sikkerhet (ssa. gov) at investeringer og investeringsinntekter ikke er inntekt som skal vurderes mot årlig inntektsgrense for sosial sikkerhet. Derfor, når jeg utøver alternativene mine, hva vil effekten være på årlig inntektsgrense

No comments:

Post a Comment